vrijdag 25 november 2022

Outlook kalender en contacten synchroniseren met Android

Android´s contacten en taken synchroniseren met Outlook

Iemand vroeg me laatst Hoe synchroniseer ik mijn Android (Xiaomi/Samsung) contacten en agenda met Outlook 365 Ik zal je vertellen hoe dit mogelijk is.

OPPO-ANDROID-FIND-X

 

Wat gebeurt er nu ?

google_calendar_sync_screenshot
Google Calendar Sync

Sinds afgelopen 1 Augustus 2014 heeft Google zijn gratis sync service afgelast en gereserveerd specifiek voor de Google App gebruikers ipv de reguliere gratis Gmail account gebruikers.

EVO Collaborator voor Outlook is een outlook plugin voor CardDAV en CalDAV

eco_logo

EVO Collaborator voor Outlook en Outlook 2013, 2016, 2019 werken samen om een 2-weg sync tussen uw Gmail account en Outlook mogelijk te maken. Elk sync resultaat naar uw Gmail account word ook gesync’d met uw Android telefoon.

Wat zijn CardDAV en CalDAV?

carddav_vs_caldav_logo

CardDAV en CalDAV zijn standard protocol API by IETF’s RFC voor contacten en kalenders. Google gebruikt contact API en kalender API om de behoeftes van klanten betreffende zulke informatie te voorzien.

Hoe doe ik het ?

Met ECO is het een briesje. Simpelweg :

  1. Download ECO van EVO’s officiele website en installeer het met admin privileges naar uw Outlook.
  2. Open Outlook en klikt op het EVO strikje in de bovenste banner, klik op configureer profiel.

    eco_gui_config_profile_dutch

  3. Selecteer Profiel #6, Vul je Gmail account in onder volledig E-mail adres of gebruikersnaam en klik op TEST om Google’s OAuth 2.0 te starten.

    oauth_dutch

  4. Nadat de sync compleet is, zijn uw Android en Outlook 2010-2019 gesync’dBouw uw eigen Cloud!

Gmail is een geweldig middel voor individuelen, maar is het zou niet geschikt kunnen zijn op bedrijfsschaal waar veel informatie verdeeld word. Waarom niet een voor uw bedrijf opzetten?

EVO Mail Server

Download en installeer EVO Mail Server samen met CardDAV en CalDAV addon (ECA). Zodra het klaar is kunnen alle Outlook Contacten , Kalenders en Taken gesync’d worden. Deze oplossing is een goede keuze.

referenties: Google calendar sync Outlook

2022.11.25

9 opmerkingen:

  1. Ik wil graag mijn zakelijke Outlook agenda syncen met Android agenda ( Lollipop). Is dit hiermee ook megelijk??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet je Gmail gebruiken op je Android telefoon.
    Dan kun je simpelweg je Gmail syncen met je zakelijke Outlook agenda. Super simpel en vrij snel gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ik ben blij dat mijn tutorial gebruikers heeft kunnen helpen. Dankzij jullie heeft mijn blog meer dan 16000 pageviews inmiddels! Dank je wel iedereen.

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Ik geloof dat het zeker veilig is. Tenzij je voor de overheid of dergelijke werkt hoeft u zich geen zorgen te maken over de veiligheid van de Android agenda haha.

      Verwijderen
  5. Als ik het goed begrijp wordt er gesynchroniseerd, telkens als je je pc aanzet (en Outlook opstart)? Dus als je bijvoorbeeld van huis bent, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op het moment dat je de pc aanzet of een andere pc met toegang hiertoe zou het direct alle nieuwe mails moeten binnenhalen. Als er geen pc aanstaat en dus geen internet verbinding is zou dat onmogelijk moeten zijn haha

      Verwijderen
  6. Ja, dat "briesje" valt wat tegen. Nadat ik "profiel 6" heb geselecteerd krijg ik een code. Die moet ik kopiƫren en dan "ergens" inzetten (schakel over naar uw applicatie... etc.). Daar wordt het onduidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen