dinsdag 12 juli 2016

Hoe synced u Axigen Mail Server contacten in Outlook zonder Outlook connector via CardDAV?

Hoe synced u Axigen Mail Server contacten in Outlook zonder Outlook connector via CardDAV?

Als u al enige tijd in de IT industrie werkt dan heeft u vast van Axigen Mail server gehoort. De krachtige kenmerken en schaalbaarheid hebben bewezen een fatsoenlijk alternatief voor Microsoft Exchange Server te zijn.


Toen ik laatst zag dat EVO Collaborator for Outlook v2.0.41 gereleased was en het synchronisatie met Axigen's Mail Server's contacten en adresboek ondersteunde, besloot ik het uit te proberen.

Syncen van Axigen Mail Server's contacten met Outlook via CardDAV protocol.

Zodra ik klaar was met de installatie van de trial versie van Axigen Mail Server hoefde ik alleen Outlook 2016 te openen en handmatig de contact URL in te voeren. In de volgende syntax : 

https://<servername>/Contacts/


Dan vul ik mijn volledig e-mail adres en wachtwoord in. Vervolgens klikt u op de TEST knop, daarna APPLY en QUIT

Hierna zal de synchronisatie succesvol zijn uitgevoert.


Echter heb ik gemerkt dat domein en openbare contacten nog niet gesynchroniseerd worden via CardDAV

Na een beetje Googlen vond ik dat er al jaren terug een verzoek gedaan is om support voor CalDAV en CardDAV in te voeren.


https://www.axigen.com/forum/forum/support-discussion-lists/feature-requests/3792-caldav-support

Op Axigen's Google+ pagina werd ondersteuning voor CardDAV vermeld en beschikbaar gestelt rond het 2e kwartaal van 2015.


https://plus.google.com/communities/102973968071431941505

Toen vond ik goed nieuwes op Axigen's Product Community update, dat CalDAV rond het 4e kwartaal van 2016 beschikbaar zou kunnen zijn.


https://axigen.uservoice.com/forums/294255-general/suggestions/13322535-caldav-support

Dankzij de inspanningen van de R&D medewerkers van Axigen is dit mogelijk gemaakt. Goed nieuws dat gebruiks van Outlook 2007, 2010,2013 en 2016 hier baat bij hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten