zaterdag 15 juli 2023

Google agenda synchroniseren met Outlook 2016-2019, Office365

Gmail contacten en Google agenda synchroniseren met Outlook 2016-2016

Nu de COVID-19-pandemie ten einde loopt, keren mensen terug naar kantoor en hervatten ze hun werkzaamheden. Het synchroniseren van agenda's, contacten en het omgaan met collega's is een uitdaging geworden voor degenen die samenwerken.

Het is tijd om nieuwe IT-innovaties met u te delen! We willen specifiek het synchroniseren van de Google Agenda met Outlook 2016-2019 en Office 365 introduceren.

Google_Calendar_icon_(2020)

Onlangs werd mij de vraag gesteld: "Kan ik mijn Gmail (Android) contacten en agenda overzetten naar Outlook?"

Natuurlijk is dat mogelijk!

Synchroniseer Gmail agenda met Outlook 2019/Office 365

Gmail is een Cloud service die door Google aangeboden word. Dus moeten wij kijken of Google’s Google App Sync (GASMO) voor Microsoft Google zulke opties bied. 

Helaas zijn er nog limitaties voor Google gadgets betreffende samenwerking met Outlook voor zulke intrigratie Google bied Google Apps klanten alleen zulke Activesynch mogelijkheden in plaats van een regulier Gmail account.

Als u graag uw contacten en agenda van Gmail (Android (Samsung/Xiaomi/Huawei)) en Outlook 2016 wilt synchroniseren,dan is dat vrij simpel

Hier ligt voor Google en Microsoft uiteraard de meeste winst. Hoe kunnen ze het u zo gemakkelijk maken en er zelf niets op verdienen?

EVO Collaborator voor Outlook is een outlook plugin voor CardDAV en CalDAV.

Synchroniseer Google agenda met Outlook
Google agenda synchroniseren met Outlook  2013

Als we kijken naar het formaat van ECO zien we dat die maar 8.0MB bedraagt. Wonderbaarlijk genoeg,als Outlook en ECO samen werken breekt Outlook 2013 de barriere voor zowel Microsoft en Google. En synchroniseert zowel contacten en agenda met Google’s CardDAV en CalDAV of andersom.

Wat is CardDAV en CalDAV?

carddav_vs_caldav_logo

CardDAV en CalDAV zijn standaard protocol API’s bij IETF’s RFC voor contacten en agenda. Google gebruikt contact API en agenda API voor contacten en agenda aan het backend.En voorziet zo hun klante van service.

Hoe doe ik het?

Het is erg simpel met ECO! Synchroniseer Google agenda met Outlook

U download simpelweg ECO van EVO’s officiele website.

Open Outlook en klik op EVO’s pagine op de bovenste banner. Klik op “Profiel Configureren” en voeg “Gmail” toe. Vul de benodigde informatie in.

nl_eco_bar

nl_gmail_src

oauth

generic_ol2013_gmail_folder
outlook synchroniseren met android

Wanneer u klaar bent worden alle nieuw toegevoegde contacten ,agenda en taken op een tweerichtige manier toegevoegd aan uw Gmail folder. Alles wat u toevoegt op uw Android telefoon word gesynchroniseerd in Outlook 2016.

Aangezien CardDAV en CalDAV geschreven zijn volgens industriele standaard kunt u er vanuit gaan dat deze samen werken met iCloud,Yahoo! En AOL voor dezelfde opdrachten.

Bouw uw eigen Cloud!

Google is een geweldig middel voor individuele gebruikers. Maar het is niet geschikt op bedrijfsformaat, vanwegen grote hoeveelheden aan data en gebruikers. Waarom bouwt u  geen cloud voor uw eigen bedrijf?

EVO Mail Server

Een van de makkelijkste manieren voor u is het installeren van EVO-Mail-Server samen met de CardDAV en CalDAV addons. Zodra we onze Cloud omgeving klaar hebben,kunnen alle contacten ,agenda en opdrachten “geclouddiseerd” worden. Deze oplossing en software is een goede keuze voor u. 2022.12.08

marcel_janssen_horizental

16 opmerkingen:

  1. Hallo Marcel
    Na download van EVO Collaborator kan ik deze niet installeren. Mijn PC draait op Windows7 64 bits. Installatie via admin. account geeft fout melding i.v.m. rechten. Ik heb Outlook 32 bits op mijn PC. Wat moet ik doen?
    Groeten Aloys

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. U kunt EVO handmatig installeren door de correcte versie te selecteren. Eentje is 32 bit en de andere is 64 bit. In uw geval moet u de 32 bits versie installeren omdat uw Outlook ook 32 bit is. Het moet matchen met uw Outlook. Windows versie maakt niet uit.

      Verwijderen
  2. Heel fijn, deze handleiding. eindelijk syncen met agenda op telefoon!

    Maar ik heb ook inzicht in agenda van kleindochter ivm oppasdagen enz. Die krijg ik wel op de telefoon maar niet in outlook. Heb je daar nog tips voor gedeelde agenda's?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is erg gemakkelijk, je kunt meer dan 1 Gmail agenda syncen in Outlook met gebruik van deze add-in. Natuurlijk is het mogelijk om deze twee agendas in Outlook te synchroniseren door deze toe te voegen.

      Verwijderen
  3. Ik heb verschillende softwares geprobeerd,maar deze werkte het beste voor mij :) dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de support. Blij dat het een nuttige tutorial is voor jullie. Als je er ooit problemen mee hebt kun je me altijd even mailen voor vragen

      Verwijderen
  4. Hallo,

    Ik heb dit gedaan en toen zag ik inderdaad een tabblad EVO in outlook en heb ik kunnen synchroniseren met gmail.
    Maar nu als ik outlook open zie ik het tabblad evo niet meer in outlook. Ik heb al eens opnieuw proberen installeren maar het blijft hetzelfde.
    Enig idee wat ik mis doe? Of waarom dit verdwenen is. Ik volgde de beschrijving bij snelstart ECO. Maar als ik die add on download wat moet ik daar met doen? Als ik zoek kan ik het setup bestand wel vinden als ik dan zag uitvoeren als administrator gaat dit ook nog maar dan krijg ik een foutmelding kan setup bestand niet vinden..
    Iemand raad?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe synchroniseer je dan als je een gratis google account hebt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marcel,
    Werkt allemaal prima, alleen worden er geen afspraak-herinneringen mee gesynchroniseerd. Klopt dat
    Groet Jan van den Berg

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik EVO inmiddels 4 jaar en ben zeer tevreden. Na Windows10 migratie in combinatie met Office 2013 werkt alles nog steeds prima. Nu heb ik plannen om naar office 365 met 1T Onedrive over te stappen. Waar moet ok op letten; en wat gebeurt dan met mijn locale installatie van Office 2013?
    Ik heb maar een EVO liscentie?
    Groet Aloys

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marcel, de free trail duurt een week en daarna heb ik een activation key nodig. waar haal ik die.?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wil mijn contacten vanuit Google naar Outlook 365 brengen maar dat lukt niet.
    Misschien heb ik de Hostname https://www.googleapis.com/.well-known/carddav ,
    Adresboek URL https://www.googleapis.com/carddav/v1/principals/XXXXX@XXXXX.nl/lists/default/ , Agenda URL,
    https://apidata.googleusercontent.com/caldav/v2/XXXXX@XXXXX.nl/events/ ,
    of Taak URL
    https://www.googleapis.com/tasks/v1/users/@me/lists/MDk1MjM5NTgwOTA2MTg5NTc0NDQ6MDow
    wel fout.
    Zie graag uw reactie tegemoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb een vraag: als ik meer dan één agenda op Google heb, kan ik ze dan allemaal selecteren of synchroniseren?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ja, je kunt de agenda kiezen die je wilt synchroniseren nadat je de verbinding hebt getest

    BeantwoordenVerwijderen